Vakantie Curaçao week #1

Eindelijk was het zover! Afgelopen maandag vertrokken mijn vriend, Dévi en ik samen met mijn moeder voor twee weken naar het heerlijke zonnige eiland Curaçao. Mijn vriend komt daar vandaan en daarom logeren wij deze twee weken gezellig bij zijn familie. 

Inmiddels is er alweer bijna een week voorbij (helaas voor ons ;)). Een week vol zon, zee, strand en andere leuke dingen. Natuurlijk heb ik hier allemaal mooie foto's van genomen. Een deel heb ik al via Instagram gedeeld, maar nog lang niet alles, dus vandaar nu een verslag van onze eerste week. Volgende week volgt deel II :)


Maandagochtend vertrokken wij om 7:45 uur met de trein naar Groningen, om daar de trein naar Schiphol te nemen. Dévi vond het ontzettend spannend, want dit was zijn eerste lange reis die hij bewust meemaakt. Hij is al eens eerder met ons naar Curaçao geweest, maar toen was hij 9 maanden. Daar weet hij dus niets meer van. 


Dévi heeft zich ontzettend goed gedragen in de trein. Hij heeft lekker gespeeld met zijn autootjes en boekjes gelezen. Wel vroeg hij bij iedere halte of wij al op Schiphol waren haha hij wou zo graag met het vliegtuig.


Helemaal geweldig vond hij het toen we eindelijk in het vliegtuig zaten. 


De lange reis en alle bijbehorende spanning werden mijn mannetje uiteindelijk teveel ;) 


Dit is het huis van de zus van mijn vriend. Hier logeren wij de komende twee weken.


Deze geweldige racebaan was natuurlijk gelijk favoriet! Mooier kun je het niet hebben als kleine jongen. Dévi was de volgende dag dan ook al om 4:00 uur 's ochtends wakker en riep niet anders dan dat hij met de racebaan wilde spelen. Onze slaapkamer kijkt uit op deze baan en het eerste wat hij 's ochtends doet is kijken of er al kindjes bij de baan zijn. 


Op Curaçao kom je nergens zonder auto, een aantal van de mooiste stranden liggen vrij afgelegen. Vandaar dat wij altijd een auto huren. Zo kunnen wij iedere dag leuke tripjes maken :)


Een lekker verkoelend ijsje op de porch (veranda).


Woensdag zijn we lekker naar het strand gegaan. Het was helaas niet zo zonnig en het water was vrij fris, maar Dévi vond het prachtig! Dit was op Playa Sonesta.


Donderdag hebben we geluncht bij McDonalds. Bijna iedere McDonalds hier heeft een groot speeltoestel, dus Dévi kan zich goed vermaken :)


Na onze lunch zijn wij naar Banda Abou gereden. Banda Abou betekent 'beneden kant' en is aan de westkant van Curaçao. Hier vind je de beste en mooiste stranden en kun je genieten van prachtige typische natuur van Curaçao. 


Dit is Playa Forti. Een klein, leuk strandje aan de bij het Westpunt. Ik ben er al een aantal keren geweest, maar heb er nooit gezwommen. Met name om de vele steentjes op het strand en in het water. Ik houd wat dat betreft meer van echte zandstranden :) Playa Forti is echter wel supermooi om even bij te kijken. Vooral het uitzicht is super! Je staat namelijk heel hoog en kijkt mooi over de zee. Bij het restaurant is een punt waar je een sprong van 10 meter hoogte in het water kunt maken. Ik heb er al veel mensen zien springen, maar zelf de sprong nooit gewaagd haha daar ben ik echt veel te bang voor!


Een selfie met een prachtige achtergrond :-D


Door het vele, stoffige zand rondom het huis worden Dévi zijn kleertjes snel vies. Vandaar dat ik er vrijdag niet aan ontkwam om een was te draaien. Dit gaat hier enigzins anders dan thuis. Op de foto is Dévi de wasmachine met water aan het vullen. Vanuit daar gaat de was in een bak met wasverzachter en dan in de centrifuge en op de waslijn. Best zware arbeid voor iemand die ernstig verwend is met allerlei luxe huishoudelijke apparaten thuis ;)


Dit ziet er natuurlijk wel prachtig uit. De schone was die heerlijk hangt te drogen in het zonnetje. 


Na een ochtend hard werken is het tijd voor wat ontspanning. We zijn die middag lekker naar het strand gegaan. Hier zijn we op Jan Thiel strand. Jan Thiel is één van de mooiste gebieden op het eiland. Rondom het strand zijn meerdere resorts. In de omgeving kun je duiken, snorkelen, naar het strand en nog veel meer.  


Als je op Curaçao bent mag een dagje Sea Aquarium niet ontbreken. Ook hier ben ik al meerdere keren geweest, maar voor Dévi zijn we zaterdag nog een keer gegaan. Bij het Sea Aquarium hebben ze de meerdere keren een leuk programma waarbij je dieren kunt voeren en meer kunt leren over verschillende dieren en vissen. Hier mag ik samen met Dévi de flamingo's voeren, Dévi vond het echt geweldig!


In het Sea Aquarium zijn verschillende aquariums met allerlei soorten tropische vissen. Dévi vond het erg leuk om alle visjes te bekijken. 


Een onderdeel van het programma is een Zeeleeuwen show. Heel leuk om te zien en te horen wat deze dieren allemaal kunnen. 


Een prachtig uitzicht.....


Dolfijnen kijken in het zonnetje.


Een ander onderdeel van het programma is een Dolfijnenshow. Dat is het allerleukste natuurlijk, wat een prachtige dieren! En wat kunnen ze veel leuke dingen. 


Visjes kijken onder water. 


Zaterdagavond gingen we lekker uit eten met z'n viertjes. Dit was mijn outfit, lekker zomers :) Het shirtje heb ik de week voor de vakantie gekocht en is van Vila. De broek is merkloos en heb ik eigenlijk al een aantal jaren. Ik heb de broek ooit eens bij een klein winkeltje in Rotterdam gekocht.


Zondag zijn we weer lekker naar het strand gegaan. Deze keer naar Cas Abou, ook echt één van de mooiste stranden van Curaçao. 


Chipjes eten op het strand :)

Zoals jullie kunnen zien vermaken wij ons hier prima :) Volgende week deel II van deze heerlijke vakantie.

Volg mij ook via Bloglovin'Instagram, FacebookTwitter en Pinterest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...