Dévi zijn afscheid op de basisschool

Deze week was het dan zover, Dévi zijn laatste dag op de basisschool hier in het Noorden. Vanaf nu heeft hij voorjaarsvakantie en daarna zal hij starten op zijn nieuwe school in Rotterdam. Heel spannend, voor zowel Dévi als mama :)



Natuurlijk moest er getrakteerd worden op zijn laatste schooldag. In eerste instantie had ik geen idee wat ik zou gaan maken, maar na een beetje googelen en wat bezoekjes aan Pinterest kwam ik op een idee. Ik besloot een leuke traktatie in een cupcakevormpje te maken. Zodra ik hiernaar op zoek ging, kwam ik uit op de superleuke website Jetjes & Jobjes. Aangezien Dévi zijn lievelingskleur oranje is (inderdaad, de kleur van Dikkie Dik) ging ik op zoek naar oranje cupcakevormpjes. Uiteindelijk heb ik voor deze gekozen:

traktatie-afscheid-basisschool

Als traktatie heb ik er een koekje van Dikkie Dik in gedaan en een doosje smarties. Dit alles heb ik verpakt in een boterhamzakje met daaraan een oranje en een wit strikje en een plaatje van Dikkie Dik waarop staat: Dévi gaat verhuizen. 



Uiteraard heb ik voor de juffen van Dévi ook een traktatie gemaakt. Hiervoor heb ik hetzelfde bakje gebruikt, maar dan met een zakje oploskoffie met caramelsmaak (van Nescafé), een theezakje met een lekker smaakje en 4 Merci-chocolaatjes. 


Dévi keek er enorm naar uit om te trakteren, ondanks dat het een afscheid is. Echter de dag van te voren werd mijn kleine mannetje ineens hartstikke ziek (spugen, buikgriep & koorts). De volgende ochtend had hij nog steeds koorts en was hij behoorlijk duf, dus er zat niets anders op dan hem weer in bed te stoppen en hem ziek te melden. Uiteindelijk ben ik in overleg met juf tegen 11:00 uur even snel met hem naar school gegaan, zodat hij toch zijn traktaties uit kon delen en afscheid heeft kunnen nemen van zijn juf en klasgenootjes. Deze hadden namelijk ook nog een leuk cadeautje voor hem gemaakt. Zijn klas heet 'De Lieveheersbeestjes' en daarom hebben ze van de vingerafdrukken van alle kindjes een schilderijtje gemaakt met lieveheersbeestjes met daarbij alle namen van de kindjes. Een heel leuk DIY idee! Uiteraard heeft mama nog een paar foto's gemaakt :)



En dan nu nog twee nachtjes slapen en dan op naar Rotterdam!! Lekker ons nieuwe huisje inrichten en genieten van de voorjaarsvakantie :)

Tot snel!

Volg Kleine Wondertjes ook via InstagramFacebookTwitterBloglovin' en Pinterest.


  

5 opmerkingen:

  1. Leuke traktaties! En spannend dat de verhuizing naar Rotterdam nu gaat gebeuren. Veel succes!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een eer Ida!! En wat ontzettend leuk gedaan met het thema Dikkie Dik. Nog gefeliciteerd met de "grote" kleine man Devi, hij was vast in zijn nopjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke traktatie zeg!!! Ontzettend leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk gedaan de traktaties! Inmiddels zijn jullie bezig met verhuizen. Succes!
    Trouwens echt netjes dat je de gezichtjes van de andere kindjes afschermd.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...